Veckans träning.

Ja men nu är jag väl igång hoppas jag? 

Bestämde mig för att sluta lata och börja bygga:) Dags att sluta mysspringa och få in lite intervallpass i träningsschemat. Även se till att få in lite tuffare styrketräning på träningsschemat. 

Tycker att träningsveckan blev bra ändå. Kanske lite för lite återhämtningslöpning men det nya med att få till minst 10 000 - 20 000 steg varje dag utöver träningen får mig ändå att hålla mig aktiv om dagarna. 

Så målet är att träna mer effektivt, förbättra snabbheten och kunna göra pistolsquats till sommaren. Sen ska jag oxå vara mer förberedd på bergslöpningen på Mallis i Mars än vad jag var när jag sprang i Italien i september. Så backpass står på schemat kan jag lova:)

Veckans träning såg ut såhär:

Måndag

  • 11529 steg, 8km promenad
  • 1 h Soma MOVe = svettfest

Tisdag

  • 14 154 steg, 10km promenad
  • Löpintervaller 10x1 min, vila 1 min jogg emellan varje. På löpband
  • Styrka: 8 pistolsquat per ben m.h.a TRX, magövning med boll, rumplyft på boll x2 varv

Onsdag = vilodag

  • 10 971 steg, 7,1 km promenad

Torsdag

  • 25 168 steg, 19,1 km i dessa inräknad korta intervaller
  • korta intervaller utomhus: 10x30 s, 10x20s, 10x10s, snabbt som du orkar. I lätt uppförsbacke. TRÖTT!!!

Fredag

  • 13 818 steg, 8,8 km promenad
  • 6km löpning på löpband i progressiv fart

Lördag

  • 18 113 steg, 15,6 km varav 12 av dem löpningen.
  • 1 h Soma Move = bendödare, mycket spänst!
  • 12 km löpning i skogen

Söndag = bakisdag!

  • 13 426 steg, 8,6 km promenad
  • SOVA!!!

REFLEKTION

Känns som en väldigt bra vecka pulsmässigt. Skulle ha velat få till lite mera distanslöpning. Behöver få in lite fler kilometer på löparkontot. Kroppen har varit lite trött efter de rätt tuffa passen jag börjat köra. Men har ändå svarat bra när den skulle leverera. Nöjd över att jag skaffat gymkort på lokala gymet, har lättare att ta ut mig när jag springer på löpband när jag är ensam. Jag blir alldeles för lat på egna intervaller utomhus. Torsdagens intervaller var vi fyra tjejer som körde, då blir det ju bara kul:)

Och i lördags hade en av mina bästa vänner sin 40-årsfest och jäklar vad jag gick all in på den, hemrullandes strax efter fyra, sen väckte hunden mig vid 7 och ville upp:) Så jag tillät mig själv, hör och häpna, att få ha en lugn sovadag och inte lyfta ett finger. Normalt sett ska jag göra fyrtio tusen saker för att döva det dåliga samvetet. Så bra gjort till mig själv som tillät mig att vila på söndagen. Promenaden med hunden gjorde bara gott även om jag och min man lottade om vem som var tvungen att gå ut:)

Till det ytliga: För de som inte känner mig så har jag en liten kärlek till träningskläder. Och jag har förälskat mig lite i Casalls kläder. Sååå sköna och sååå snygga. Passar när jag springer intervaller på löpband nu:))  Och de är perfekta för mina soma-klasser. Lövly!!!

SÖMN

Har haft många goda sömntimmar denna vecka. Så där kan jag inte klaga. Gått och lagt mig i tid och vaknat av mig själv strax efter kl 6 varje morgon.

KOST

Här är jag rätt dålig, ajaj! Lätt att slarva med lunchen när man jobbar hemifrån. Så lärdom! Ta en grön drink lite oftare oxå. Men jag har slutat att stressa upp mig över detta. 

STRESS

Jag blir väldigt sällan stressad, har alldeles för mycket överskottsenergi så jag älskar högt tempo. Är det för lugnt ser jag till att skaffa mig saker att göra. Däremot känner vi väl att småbarnsåren börjar lida mot sitt slut, vi känner oss rätt slutkörda på den fronten, att hela tiden ha barn omkring sig, natt som dag. Vi har tre barn som alla sover väldigt dåligt på natten så det börjar kännas nu efter 10 år utan fulla nätters sömn. Men vi klarar av det genom att vara positivt inställda till livet och inte se problem i saker. Jag och min man är såna som löser det och ser till att vara ett bra team.  Vi skaffade ju oss en extremt krävande jakthund när det började lugna ner sig, haha. Och en hemlis, vi vill gärna ha en till.

TILL DENNA VECKAS TRÄNING

  • Mer löpning i lugnare form
  • Ett rejält backpass = i väsjöbacken
  • Förutsätta träna på pistolsquat
  • Minst tre yoga-pass

Så njut av veckans träningar och have fun!!!

Puss

PS. Jag lovar lite mer bilder i nästa veckas passinlägg. (med ytliga klädval bl.a:))